Welcome to a new edition of the email marketing roundup. Please find selected news and inspiration from the last three weeks below. Have a nice weekend!
Greetings from Berlin, Rene Kulka/@lukeAnker |
|
DKIM: Using Cryptography to Protect Your Brand From Fraud
Have you ever received an email that appeared to come from your bank, colleague, or company you've done business with, only to discover that it was spam? Even to the most discerning eyes, some of these fraudulent emails can look nearly identical to their genuine counterparts. For cybercriminals, masquerading as recognizable individuals and organizations is a tactic that makes profiteering from email scams a very lucrative venture. [...]
aweber.com
Spam Deliverability
|
|
Banana Republic’s Purchase Email & Unboxing Experience [GFX]
Even though transactional emails see 8x more opens and clicks than any other type of email — and can generate 6x more revenue — it’s shocking to see how many companies fall short. In our unboxing blog series we take a look at the transactional emails of the biggest and most popular retailers. Join us to see what’s working, what’s not, and apply these learnings to your own transactional emails. Thoughts on Banana Republic The Banana Republic Travel & Safari Clothing Company was a safari-themed [...]
mailcharts.com
Gallery
|
|
8 Copywriting Techniques to Boost Email Conversions
There’s one thing I hate about email marketing copy: You never know how it’s going to perform until the campaign goes live. What seemed like a rock-star line of copy could become the campaign’s kiss of death. Sure, you can A/B test every element of each email all month, but taking that time means you’ll probably start losing leads. Fortunately, I’ve taken that route and want to share with you some valuable copywriting techniques that have bolstered the performance of my emails. [...]
contentmarketinginstitute.com
Copywriting
|
|
Interview: Auswirkungen der DSGVO auf das E-Mail Marketing
Die Auswirkungen sind jedenfalls deutlich geringer, als der Hype, der um die DSGVO gemacht wurde. Wie bisher auch schon, ist die Nutzung personenbezogener E-Mail-Adressen zu Werbezwecken nicht nur ein UWG-Verstoß, sondern häufig auch eine Datenschutzverletzung, wenn kein Opt-in vorliegt. Einzige gravierende Änderung sind die potenziellen Bußgelder für eine Datenschutzverletzung. Doch hier gilt: Es gibt deutlich schwerere Datenschutzverletzungen als die Nutzung personenbezogener [...]
emailmarketingblog.de (translate)
Law
|
|
Vom Kunden sehnlichst erwartet: transaktionale E-Mails
Haben Sie jemals ihre Zugangsdaten für einen Online-Shop vergessen? Sie klicken auf die Schaltfläche „Passwort vergessen“ und dann gehen Sie in ihren Posteingang, um nach einer E-Mail zur Passwortänderung zu suchen. Sie warten, aktualisieren den Client und warten noch ein wenig länger. Nichts passiert! Frustriert gehen Sie zurück auf die Webseite und klicken erneut auf die Schaltfläche „Passwort vergessen“ und warten erneut auf die E-Mail zur Passwortänderung. Aus Misstrauen durchsuchen Sie Ihren [...]
email-marketing-forum.de (translate)
Automation Deliverability
|
|
Kundenbewertungsanfrage: Wie kann der Händler dies rechtskonform umsetzen?
Es geht hier um folgende Konstellation: Der Händler will eine E-Mail an Kunden schicken, der (gerade) ein Produkt gekauft hat - entweder unmittelbar nach dem Kauf oder einige Tage oder Wochen später - mit der Bitte, das gekaufte Produkte und/oder den Webshop zu bewerten. Wie geht sowas rechtssicher? Rechtlich gesehen ist das Verschicken entsprechender Anfragen nicht unproblematisch: Werbung mittels elektronischer Post an Verbraucher ist nach § 7 Absatz 2 Nr. 3 UWG unlauter, wenn der Adressat im [...]
it-recht-kanzlei.de (translate)
Law
|
|
E-Mail-Marketing-Benchmark 2018 [PDF] 3.5mb
Die Öffnungsrate von 60,7 Prozent bei Transaktionsmails ist damit mehr als dreimal so hoch wie bei Newslettern. Die Klickrate schneidet mit 14,4 Prozent im Vergleich sogar noch besser ab (Newsletter: 3,6 Prozent). Besonders erfolgreich zeigen sich in diesem Zusammenhang "Artikel-wieder-verfügbar"-Mails mit einer Öffnungsrate von 88,6 Prozent und einer auffallend hohen Klickrate von 68,2 Prozent. [...]
inxmail.de (translate)
Study Trend
|
|
 | Last Week's Most Clicked: | |
Please find this week's email industry roundup here.
|